“Dysleksja a nauczanie języków obcych”
- Cele szkolenia:
- Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi dysleksji, dysortografii, dysgrafii
- Nauczenie rozpoznawania symptomów dysleksji
- Zapoznanie z metodyką nauczania języka angielskiego – prezentacja form pracy dostosowanych do możliwości i potrzeb uczniów z dysleksją
- Prezentacja wybranych rozwiązań z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, które można wykorzystać w pracy z uczniami z dysleksją
- Uwrażliwienie na trudną sytuację psychologiczną osób z dysleksją
- Przedstawienie trudności, z jakimi spotykają się nauczyciele pracujący z dyslektycznymi uczniami
- Nauczenie sztuki analizowania i rozumienia opinii psychologicznych
- Zapoznanie z prawami uczniów z dysleksją oraz różnymi propozycjami ich oceniania
- Przedstawienie autentycznych przypadków uczniów z dysleksją
- Stworzenie warunków do wymiany informacji i doświadczeń uczestników szkolenia.
- Stworzenie warunków do uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące dysleksji, wykraczające poza zagadnienia poruszone na szkoleniu
- Wiedza, którą uczestnik będzie dysponował po ukończeniu warsztatów:
- Współczesne rozumienie zjawiska dysleksji
- Przyczyny dysleksji
- Objawy dysleksji na lekcjach języków obcych
- Metodyka nauczania dyslektycznych uczniów
- Wykorzystywanie nowoczesnej technologii w pracy z uczniem z dysleksją
- Opinie psychologiczno-pedagogiczne (jak je rozumieć)
- Metody motywowania zniechęconych uczniów z dysleksją
- Prawa dyslektycznych uczniów w szkole
- Ocenianie uczniów z dysleksją
Kierowane do:
nauczycieli (przede wszystkim języków obcych), pedagogów, psychologów, studentów (przede wszystkim kierunków filologicznych), dorosłych osób z dysleksją, rodziców dyslektycznych uczniów
Forma zajęć:
wykład, prezentacja multimedialna, warsztat interaktywny, film
Miejsce szkolenia: do ustalenia
Czas trwania: 16 godz. dydaktycznych / 2 dni /
Liczba uczestników: grupa do 30 osób
Termin: po zebraniu grupy
Cena: zależna od miejsca szkolenia
Informacje o osobie prowadzącej:
dr Katarzyna Maria Bogdanowicz– psycholog, wykwalifikowany nauczyciel j. angielskiego, filolog polski